مجید باقری

مجید باقری

اطلاع رسانی
مجید باقری

مجید باقری

اطلاع رسانی

تشکر

سلام. دوستان محترم . دانشجویان عزیز . از اظهار لطف و انتقاد های شایسته عزیزان تشکر میکنم . امید است کوتاهی های بنده را در ترمی که گذشت ببخشید . فرموده بودند در  ترم آتی همان روش ترم قبل را دنبال کنم . البته برخی اشکالات وجود داشت که باید رفع شده و نقاط قوتی اگر بود باید دنبال شود. البته متاسفانه بنده به برنامه  درسی ترم آینده دسترسی ندارم فقط میدانم 5 شنبه صبح و بعد از ظهر و جمعه صبح در خدمت دوستان هستم اگر برنامه عوض نشده باشد . دوستانی که برنامه را می بینند به بنده هم اطلاع دهند چه درسهایی برای من مشخص شده است . ممنون 

14 روشی که گوگل 15 سال است، با استفاده از آن‌ها همه چیز را درست می‌کند!

14 روشی که گوگل 15 سال است، با استفاده از آن‌ها همه چیز را درست می‌کند!

منبع: آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)

این پاییز گوگل تولد 15 سالگی خود را جشن گرفت. حالا دیگر همگان اذعان دارند که گوگل سلطان بلامنازع دنیای مجازی ست. اما چگونه شرکت کوچکی را که 2 دانشجوی سال آخر دانشگاه تاسیس کرده بوده اند به یکی از غول های تجاری تمام کره زمین تبدیل شد؟
 
  برای کشف کردن حقیقت د نکست وب، سوال زیر را از چند کارفرمای بسیار موفق شرکت Young Entrepreneur Council پرسیده که اتفاقاً آن ها نیز در زمینه کار آفرینی مشغول به کار هستند.
 
TAIWAN-US-IT-GOOGLE
 
به نظر شما اصلی تریت عامل موفقیت روز افزون گوگل چه بوده است و چگونه شرکت های تازه کار می توانند این اصول را در شرکت خود پیاده کنند؟
 
1. ابتکار
Alexandra Levit 2 14 ways Google gets it right even after 15 yearsهیچ شرکتی بهتر از گوگل نمی تواند تولیدات جدید خود را در کنار فعالیت های روزمره شرکت داشته باشد. گوگل تنها با استفاده از برتری عنصر زمان و ابتکار در صدر لیست جا خوش کند و همچنین با هوش ترین افراد را در تجارت از کار بیکار کند.
 
2. مشتریان و شرکت های راضی 
اکثر تجارت ها در جهان از جمله گوگل نمی توانند تنها از یک راه کاربر را مجاب به شرکت کردن در فعالیت هایشان کنند و موفق شوند. برای مثال، شرکت گوگل کاربران مصرف کننده خود را دارد (همان ها که نتایج خود را در گوگل جستجو می کنند) و مشتریان تجاری خود را (همان ها که تبلیغات می کنند). گوگل بخوبی توانسته است هر دو طیف از کاربران خود را راضی نگاه دارد. گوگل نه تنها بهترین موتور جستجو گر را در دنیا در اختیار دارد بلکه موثور ترین سیستم تبلیغات آنلاین محصولات را نیز در دست دارد.
چگونه می توانید از موفقیت گوگل الگوبرداری کنید؟ حتی اگر تنها یک گروه از کاربران را دارید، همانند گوگل خواسته هایشان را اجابت کنید و آن ها نیز خواسته های شما را اجابت خواهند کرد.
 
3. بازپرسی مداوم
گوگل همواره پیش قراول فناوری های نوین بوده است. گوگل هیچگاه از چیزی که امروز غیر ممکن به نظر می رسد ذست نمی کشد چون او فکر سال های آینده را می کند که آن ها عملی به نظر خواهند رسید.
صفحه Google's Larry گاهی اوقات اهمیت پروژه های سفینه های ماهگرد گوگل را به بحث می گذارد، بعنوان مثال ماشین های خود رونده و غیره. گوگل همواره از خود می پرسد بعد از این چه کنم؟ و این سوا باعث شده تا به این حد از موفقیت در عرصه تکنولوژی برسد. گوگل به این دلیل بهترین است که ییش از آن که اکثر شرکت ها حتی متوجه شوند، می داند چه چیزی برای آینده شرکت بهترین است. گوگل همیشه ایده های دست اول دارد.
با میلی سیری ناپذیر گوگل همیشه در پی ممکن کردن غیر ممکن هاست.
 
4. نو آوری های بی امان و مداوم
گوگل همیشه در خط مقدم تامین بازار بوده است. در حقیقت گوگل فرهنگی را در ابداع کرده است که تغییرات بازار را با انعطاف خاصی در خود می گیرد و بطور مداوم سرویس ها و خدماتی را ارائه می دهد که مردم خواهان آن هستند.
بسیای از شرکت ها از فاصله گرفتن از اصول تجاری خود هراس دارند. در نتیجه این شرکت ها از فرصتی که گوگل استفاده برده است بی نصیب می مانند. برای مثال، سیستم عامل اندروید بصورت رایگان نرم افزارگوگل را در میلیون ها گوشی تلفن همراه هوشمند گنجانده است.
 
5. تمرکز بر سرویس دهی
بنظر من آن چه که گوگل در طول این سال ها انجام داده است این است که آن ها بر روی یک سرویس تمرکز می کنند و آن را به ساده ترین شکل ممکن تبدیل می کنند.
6. تحقیقات و توسعه
یگانگی محصولات گوگل و نبود شرکتی که بتواند در سطح گوگل با این شرکت رقابت کند یکی از مهمترین دلایل موفقیت گوگل است. گوگل هر روز در حال نوآوری است و ترسی ندارد تا بر پروژه هایی سرمایه گذاری کند که از نظر دیگر شرکت ها بی فایده اند. من این رفتار را می پسندم
 
7. قبول شکست
با تمام موفقیت های شرکت گوگل، گاهی نیز پیش آمده که برخی از محصولات آن در بازار زیاد به چشم نیامده اند و رو به فراموشی رفته اند. برای مثال Google Wave و Google Buzz. بخشی از موفقیت گوگل بدلیل وجود تیمی است که هرگز از شکست خوردن نمی هراسد. گروهی که بطور مداوم از شکست های خود درس می گیرد.
 
8. اطلاعات واقعی و ملموس
گوگل در جمع آوری اطلاعات هر محصول بسیار موفق عمل نموده است. از این مهم تر، گوگل دائماً در حال ارزیابی محصولات خود است تا روبروز آن ها را بهتر کند. این روش جمع آوری اطلاعات واقعی و قابل استناد باعث شده تا شرکت 15 سال تمام نوآوری در کارنامه خود داشته باشد.
 
9. توانایی کارکنان شرکت در طراحی و نوآوری
گوگل به کارمندان خود اجازه می دهند تا 1 روز در هفته (20 درصد کل زمان کاری) را به کار کردن روی پروژه های خود صرف کنند، که باعث شده تا بازدهی شرکت 50 درصد بیشتر شود. اختصاص این مقدار زمان برای نوآوری و ابداع در عمل نتیجه خود را نشان داده و باعث موفقیت گوگل شده است.
 
10. تعادل بین کار و زندگی
من یکی از بزرگترین حامیان گوگل هستم. من از تمامی محصولات گوگل استفاده می کنم، و چند تن از دوستانم نیز در گوگل مشغول به کار هستند. من معتقدم یکی از اصلی ترین دلایل موفقیت گوگل محیط کاری شرکتی است که برای کارمندان خود درست کرده است.
هر زمانی که من دوستان خود را ، که در گوگل فعالیت می کنند، در محوطه شرکت، وقت ناهار ملاقات می کنم؛ تمامی گروه های شرکت یکجا نشسته اند و در حال صرف وعده ناهار هستند نه به این دلیل که شرکت می گوید باید اینطور باشند بلکه به ای دلیل که جو شرکت بگونه ای است که ناخودآگاه کارمندان را به این روش از تعامل بین همدیگر ترغیب می کند.
 
11. تبلیغات
تبلیغات یکی از اصلی ترین عانصر شرکت گوگل است. شرکت بازاری بکر و عظیم را انتخاب می کند با موفقیت به ان نفوذ می کند و اینگونه فروش محصولات خود را در سراسر جهان بالا می برد.
 
12. سادگی
گوگل بر ساده کردن فناوری تمرکز نموده است. رابط کاربری محصولات آن کارامد، شهودی و براحتی قابل یادگیری است و از تیم پیشتیبانی قوی برخوردار است.
 
13. حمایت از شرکت های تازه کار
گوگل در طول این سال ها چابکی خود را حفظ کرده است و علیرغم تبدیل شدن به یک غول تجاری بزرگ هنوز هم مانند یک شرکت تازه کار عمل می کند. شرکت گوگل مانند یک آدم سبک وزنی ست که به  یک سنگین وزن تبدیل شده ولی هنوز نیز چابکی خود را حفظ کرده است.
 
14. جستجو
تمام فلسفه گوگل جستجو بوده و امروزه نیز هست.این موثرترین عامل در حفظ کاربران این شرکت در سراسر اینترنت است. همچنین به شرکت اجازه می دهد تا کاربران خود را به محصولات دیگر خود علاقمند کند بطوری که هیچ شرکتی قادر به انجام آن نیست.

 | نویسنده: آرش کریم بیگی |

نمره نهایی درس مبانی حقوقی در تجارت الکترونیکی

سلام.  با آرزوی توفیق . نمره نهایی با توجه به نمره میانترم + ورقه + تحقیق به شرج ذیل اعلام می شود . در تصحیح و نمره دهی نهایت دقت منظور شده است. 


ردیف

نام و نام خانوادگی

نمره

ردیف

نام و نام خانوادگی

نمره

1

مرضیه پور شهابی

15

16

احمد تفضلی

17

2

هوشمند همایونی

19

17

عباس حسین نژاد اشکلک

16

3

علی رضا اقا علی

17

18

محمد حاجی عبدالوهاب

18/5

4

هادی اسدی

15

19

عاطفه حق شنو

18/5

5

محمد رضا حمزه وند

16

20

مهدی عباسی

18

6

شمس الله میرخوند چگینی

17

21

سجاد سالاری

18/5

7

کمال اسماعیلی

14/5

22

محمد جواد قاسمیان

19/5

8

رضا آزاد فلاح

15/5

23

مهدی طارمی

19

9

محمد ابراهیم ضیائی ها

13

24

مهدی اسدی

15

10

میثم رمضانی

16/75

25

صادق کریمی نسب

13

11

جمال تیماس

17

26

مجید یوسفلی

12/5

12

عبداله گنج علیا

16

27

علی گل کرمی

16

13

صدیقه ملکی

17/5

 

 

 

14

علی کاظم طاهر زاده

17

 

 

 

15

علی احمدی آزاد

16/5

 

 

 

نمره نهایی ارزش افزوده اطلاعات

سلام . دانشجویان گرامی . نمره نهایی با توجه به نمره میانترم و کار تحقیق (که متاسفانه بیشتر کپی بود نه تحقیق ) به شرح ذیل اعلام می شود . در تصحیح و نمره دهی نهایت توجه شده است تا حقی از دوستان ضایع نشود .


ردیف

نام و نام خانوادگی

نمره

ردیف

نام و نام خانوادگی

نمره

1

عباس حبیبی

18/25

27

یاشا کیامنشی

16/5

2

سجاد جعفری

16

28

محبوبه نصیری

16/5

3

بهناز محمد خانلو

18

29

عادل محمدی صدر

17/5

4

علیرضا ملاحسنی

18

30

جلال عباسی

17/5

5

راحله ماله میر چگینی

17

31

ملیحه السادات ابوطالبی

17

6

اسماعیل فلاحتکار

18

32

سیما شهبازی

17/5

7

مصطفی شعبانی

20

33

مجید بیگلری

20

8

راضیه  احمدی برزگر

20

34

حمیدر ضا شعبانی

19/5

9

عباس غیانلویی

18/5

35

نسیرین رفیعی

19

10

میثم بیگدلی

18

36

علی اسکندری نژاد

17/5

11

معصومه حیدری

20

37

امین شیری

19/5

12

حسین فلکی

20

38

اصغر محمدی

19/5

13

ابوالفضل انصاری

20

39

اکرم قدیری

18/5

14

مهدی رضایی

18

40

علی اصغر یوسف گمرکچی

18

15

سعید محمدی

19/5

41

محسن مردانی فر

18/5

16

محمد علی معصومی

18/5

42

سید مجتبی موسویلن

19

17

علی کرمی

15

43

مظاهر نور محمدی

18

18

مسعود بازبند

18

44

زهرا مهران پور

18

19

مرتضی برکاتی

15

45

رضا عشرتی

20

20

آرزو دیلمی

19

46

علیرضا شاد علی

18/5

21

زیبا معینی احمد آباد

18/5

47

فاطمه پور دوست

18/5

22

امیر رضا اقمشه

19

48

سید علی حسینی

20

23

ثریا فتحی

19

49

خدیجه احمدی

19

24

مهران رمضانی

18

50

مجید جباری

13

25

محسن رحیملوی اقدم

17/5

 

 

 

26

اسماعیل برزگر

18

 

 

 

نمره بانک اطلاعاتی کاربردی

با سلام .نمره درس بانک اطلاعاتی با احتساب 5 نمره کار عملی و 15نمره برگه به شرح ذیل است .


ردیف

نام و نام خانوادگی

نمره

1

اعظم ادینه

19

2

عبدالحسین ابراهیمی

18

3

حمید احمدی

18/5

4

سعید استوار

18/5

5

محمد اسماعیلی

18

6

سید محمد اسمعیلی

19/25

7

میثم اکبری

19

8

محمد امانی

19

9

منیره بابایی

19

10

ابراهیم بوکانیان

18/5

11

ابوالفضل پزشکپور

19/5

12

وحید جمالی

18/5

13

داود حسنی

18

14

مهناز زارعی

20

15

محمد طاهر خانیان

18/5

16

محسن طاهری

19

17

رفعت علیزاده

20

18

سمانه دفاعی

20

19

سید کاظم موسوی

19

20

روح اله مهاجر

18

21

محمد علی ناصری

19/5

22

نسرین یارکه

19/5

23

سید مصطفی سادات رسول

19/5