مجید باقری

مجید باقری

اطلاع رسانی
مجید باقری

مجید باقری

اطلاع رسانی

چگونه فایل‌های حجیم را برای مخاطبان خود بفرستیم؟


چگونه فایلهای حجیم را برای مخاطبان خود کنیم؟
چگونه فایلهای حجیم را برای مخاطبان خود کنیم؟
این ابزار تحت وب به شما کمک می‌کند‌، بدون هیچ اتلاف وقت و سر و کله زدن با ایمیل و تکه تکه کردن فایل و درگیری با FTP فایل‌های حجیم خود را به اشتراک بگذارید. همچنین استفاده از این ابزار رایگان بوده و جالب آنکه نیازی به هیچ ‌نام‌نویسی ‌ندارد. برای استفاده از این ابزار به آدرس زیر بروید:
چگونه فایلهای حجیم را برای مخاطبان خود کنیم؟
واسط کاربری وب‌سایت بسیار ساده و در عین حال جذاب است. برای آغاز کار، کافی است موافقت خود را با شرایط ابزار و وب‌سایت اعلام کنید.
چگونه فایلهای حجیم را برای مخاطبان خود کنیم؟
سپس در گام بعدی، می‌توانید فایل یا فایل‌های ارسالی مورد نظر خود را یک به یک با کلیک بر‌ دکمه Add Files یا کشیدن و رها کردن آنها‌ روی وب‌سایت بیفزایید.
چگونه فایلهای حجیم را برای مخاطبان خود کنیم؟
با افزودن فایل‌ها، خواهید دید‌ برای هر کدام از آنها، لینک جداگانه‌ای ساخته شده و در اختیار شما گذارده می‌شود؛ بنابراین، می‌توانید از این لینک برای دسترسی به فایل‌های آپلود شده استفاده کرده و مثلا آنها را در یک ایمیل یا یک گفت‌وگو آنلاین برای دوستان خود بفرستید.
چگونه فایلهای حجیم را برای مخاطبان خود کنیم؟

دو نکته درباره استفاده از این ابزار‌ اهمیت دارد؛ نخست اینکه فایل‌هایی را که ‌آپلود ‌‌می‌کنید، تنها برای سه روز‌ روی سرور این ابزار ذخیره‌سازی می‌شود و پس از آن از روی سرور پاک خواهد شد. در نتیجه اگر در این مدت از لینک ساخته شده فایل مورد نظر دانلود نشود، دیگر قابل دسترس نخواهد بود.

نکته مهم‌تر آنکه در استفاده از این ابزار حتما جنبه امنیتی را مورد توجه قرار دهید؛ هرچند وب‌سایت اعلام کرده همه جنبه‌های امنیتی را در این ابزار مورد توجه قرار داده،‌ بهتر آن است که پیش از آپلود ‌فایل‌های حساس خود، ‌با استفاده از نرم‌افزارهای مخصوص همچون TrueCrypt یا نرم‌افزارهای مشابه، آنها را رمزگذاری کنید.

در مجموع Getalink ابزاری بسیار ساده و کاربردی برای فرستادن فایل‌های حجیم، بدون دردسر است. تنها نکته منفی در خصوص آن مدت زمان سه روزه برای زنده نگه داشتن لینک‌ها است که در مقایسه با نمونه‌های مشابه با مهلت هفت روزه، قدری کم به نظر می‌رسد. 


کپی متن داخل تصاویر از روی صفحات وب


۰۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۰ 

چگونه متن داخل تصاویر را از روی صفحات وب کپی  کنیم؟
در حالی که به سادگی میتوان با انتخاب متون در داخل صفحات وب آنها را کپی کرد و در حل مورد نظر وارد نمود، اما این امکان در خصوص متون داخل تصاوی اکان پذیر نمیباشد. اما با این افزونه گوگل کروم به سادگی میتوانید اقدام به انتخاب متون داخل تصوی و کپی کردن آنها کنید...
به گزارش «تابناک» معمولا شاید کمتر این موقعیت پیش آید که نیاز به کپی کردن متنی در داخل یک تصویر باشیم. اما گهی نیز نیازی شدید به این موضوع احساس میشود و مثلا باید متن مورد نظر که شاید طولانی هم باشد عینا در جایی وارد شود یا نیاز به ترجمه یا جستجوی آن باشد.
در این صورت به ابزاری نیاز دارید که این کار را برای شما به سهولت صورت دهد. هرچند نرم افزارهای OCR به شکل تخصصی اینکار را صورت میدهند، اما افزونه ای که در اینجا به شما معرفی میکنیم با سهولت و بدون هیچ درد سری این مهم را برای شما عملی میکند. افزونه Project Naphtha:
چگونه متن داخل تصاویر را از روی صفحات وب کپی کنیم؟


البته این افزونه در حال حاضر تنها برای مرورگر کروم تولید شده اما طراحان آن اشاره کرده اند که سایر مرورگرها همچون فایرفاکس نیز درآینده به این افزونه مجهز خواهند شد.
برای نصب این افزونه به آدرس زیر رفته و از فروشگاه گوگل آن را بر روی کروم نصب کنید.
https://chrome.google.com/webstore/detail/project-naptha/molncoemjfmpgdkbdlbjmhlcgniigdnf
بعد از نصب این افزونه کافی است که نشانگر ماوس را بر روی متنی که از داخل تصویر درصدد کپی کردن آن هستید، نگه دارید. بعد از یک تاخیر چند ثانیه ای نشانگر ماوس به حالت نشانگر متنی تغییر میکند و میتوانید متن مورد نظر را برای کپی کردن انتخاب کنید:
چگونه متن داخل تصاویر را از روی صفحات وب کپی کنیم؟

نکته قابل ذکر در اینجا این است که در آزمایش ما، کپی کردن متن با استفاده از کلیک راست و منوی محتوایی گاهی منجر به اضافه شدن بخشی از کد Html تصویر و متن در Clipboardمیشود. اما کپی کردن متن به تنهایی با استفاده از کلیدهای میانبر صفحه کلید یعنی Ctrl + C منجر به کپی شدن متن انتخابی به تنهایی خواهد بود:
چگونه متن داخل تصاویر را از روی صفحات وب کپی کنیم؟
این امکان به ویژه برای ترجمه بعضی عبارات و لغات در تصاویر کاربردی است. اقدامی که مترجم هایی نظیر Babylon آن هم در نسخه های اصلی و غیر هک شده صورت میدهند. اما با این افزونه شما میتوانید به سادگی اقدام به انتخاب متن و سپس کلیک راست بر روی آن و انتخاب Translate برای ترجمه کنید یا آن را به سادگی کپی کرده و در داخل نرم افزار مترجم خود وارد کنید:
چگونه متن داخل تصاویر را از روی صفحات وب کپی کنیم؟

همچنین از موارد کاربردی دیگر برای این افزونه میتوان به کپی کردن متون تصاویر اسکن شده با بازکردن تصاویر در کروم – اشاره کرد. حتی این مورد میتواند شامل برچسب نمودارها و غیره نیز شود.
در نهایت اینکه این افزونه یک افزونه فوق العاده و بی نظیر است که متون را در هر کجا از صفحات وب در اختیار شما میگذارد. برای نصب این افزونه میتوانید به صفحه نخست وب سایت اصلی آن به آدرس زیر نیز مراجعه کنید:
Project Naptha
 
 
----------