مجید باقری

مجید باقری

اطلاع رسانی
مجید باقری

مجید باقری

اطلاع رسانی

سال نو مبارک

سال نو و فرا رسیدن بهار بر همه  مبارک باد

کارورزی

با سلام . خدمت دوستان محترمی که با بنده کارورزی  دارند می رساند بنابر اعلام دانشگاه فرم معرفی حداکثر تا تاریخ 63/12/25 ارائه می شود و باید به امضای اینجانب برسد .

به اطلاع دوستان می رساند بنده دوشنبه93/12/25 بعد از ظهر از ساعت 3 در دانشگاه هستم . موفق باشید .

پروژه


با سلام خدمت دوستانی که با بنده درس پروژه را اخذ کرده اند می رساند که شرایط پروژه  باید:

(برای مقاله تحقیقی )

1) جدید باشد .

2) کپی محض نباشد ، البته می توانید از مقالات قبلی استفاده نمایید به شرطی که در فهرست مراجع و در متن به آن اشاره نمایید .

3) شرایط و قواعد مرجع نویسی در آن لحاظ شده باشد /

4) از قواعد و ضوابط مشخص شده دانشگاه ( فایل پیوست 1) استفاده نمایید /

5) می توانید از موضوعات پیشنهادی (فایل پیوست 2) استفاه کنید .

6) موضوع انتخابی برای تایید و جلوگیری از تکرار به ایمیل بنده majidbagheri1392@gmail.com  ارسال شود و پس از تایید کار آغاز شود .

7) پس از تایید عنوان مقاله باید چکیده مقاله ارسال شود .


(برای پروژه های برنامه نویسی )

1) باید کاربردی باشد 

2) متن کدها به همراه  توضیحات آنها همراه تصاویر منوها وشرح آنها  بیان شود .

3) فایل اجرایی به همراه فایل های سورس در نهایت به همراه راهنمای استفاده  ارائه شود 


توجه لیست پروژه های انتخابی تایید شده دوستان برای جلوگیری از تکراری بودن به شرح ذیل اعلام می شود :


ردیف

نام و نام خانوادگی

موضوع پروژه

1

علی گل کرمی

رای گیری اینترتی

2

احد تفضلی  

استفاده از فناوری اطلاعات در کنترل و کاهش ترافیک

3

عباس غیانلویی 

امنیت شبکه های اجتماعی

4

همایونی

بررسی مسیر یابی در شبکه 

5

اسماعیل برزگر

معرفی سیستم بانکداری الکترونیکی مورد استفاده در بانک های ایران 

6

سعید محمدی

راهکارهایی فناوری nfc در تبلیغات و پرداخت های  الکترونیکی   

7

محمد عبدالوهاب

شبکه های اجتماعی : فرصت ها  و چالش ها و راهکارهای آن  

8

عباس حسین نژاد

تجارت الکترونیکی در wordpress 

9

مجید جباری

معرفی انواع بازاریابی : بازاریابی ویروسی - بازاریابی عصبی - بازاریابی شبکه ای -بازاریابی الکترونیکی 

10

اکرم آخوندی

بررسی مسائل وابعادحقوقی و قانون فناوری اطلاعات

11

علی سعید مهر

سیستم مدیریت سالنهای ورزشی 

12

مظاهر نور محمدی

 بررسی ساختار وب معنایی وتحول آن در زندگی بشر

13

عاطفه حق شنو

اینترنت اشیا

14

محمد جواد قاسمیان

طراحی یک سایت فروشگاهی با وردپرس و اتصال آن به درگاه پرداخت بانک

15

مهران رمضانی

داده کاوی، مفاهیم و کاربرد

16

سارا عصمتی

روش های مدرن در اموزش مجازی و الکترونیکی

17

فاطمه پور دوست

بررسی نقش فناوری اطلاعات درمدارس هوشمند 

18

خانم صبری

گردشگری الکترونیکی 

19

میثم رمضانی

بررسی پروتکل تامین امنیت در ارتباطات الکترونیکی

20

گنج علیا

شبکه های کامپیوتری بی سیم

21

پورشهابی

تجارت الکترونیک و شبکه های اچتماعی

22

محمد ابراهیم ضیایی

آشنایی با محاسبات کواتنومی وکابرد آن 

23

محسن رحیمیلو

بررسی متدهای رمزنگاری و تکنیک های جدید پیاده سازی آن

24

صادق کریمی نسب

بررسی امکانات امنیتی پایگاه داده اوراکل

25

میثم  میرخوند چگینی    

بازاریابی مبتنی برتلفن همراه

26

علی کاظم طاهرزاده 

کاربرد هوش تجاری در صنعت بیمه

27

جمال تیماس

اموزش برنامه نویسی پی اچ پی php

28

یاشا کیامنشی

ابری و نسل پنجم شبکه 5G در شبکه ملی اطلاعات به عنوان زیر ساخت تجارت الکترونیک (مطالعه موردی و تطبیقی ایران و جهان)

29

صدیقه ملکی

بررسی انواع الگوریتم های رمز نگاری در شبکه های کامپیوتری

30

بهنام محمد قلیلها

شبکه های VANET

31

محمد حمزه وند

رمز نگاری در ارتباطات داده

32

مهدی طارمی

معماری چند لایه و بررسی MVC

33

راحله  مااله میر چگینی

بررسی پارامترهای موثر بر بانکداری الکترونیکی

34

حمید رضا شعبانی

آشنایی با سیستم های راداری

35

آزاد فلاح

هوش تجاری در صنعت بانکداری

36

علی کرمی

تاثیر تجارت الکترونیک بر اینترنت     

37

هادی اسدی

داده کاوی و مدیریت ارتباط با مشتری

38         

طیبه عبدالهی

بررسی و مقایسه ریز پردازنده ها  از جمله i7,i5,i3

39

مجید یوسفلی

مدیریت ریسک در آی تی

40

مجید رضایی

کاربرد رایانش ابری در تجارت الکترونیکی 

41

علیرضا اقا علی

بررس حملات  DOS , DDOS

42

قاسمی

مدیریت امنیت شبکه های برپایه ویندوز


اینترنت اشیاء چیست؟ پیامدهای آن کدامند؟


اینترنت اشیاء چیست؟ پیامدهای آن کدامند؟
عبارت اینترنت اشیا، برای اولین بار در سال 1999 توسط کوین اشتون مورد استفاده قرار گرفت و جهانی را توصیف کرد که در آن هر چیزی، از جمله اشیا بی جان، برای خود هویت دیجیتال داشته باشند و به کامپیوترها اجازه دهند آن ها را سازماندهی و مدیریت کنند. اینترنت در حال حاضر همه مردم را به هم متصل می کند ولی با اینترنت اشیاء تمام اشیاء به هم متصل می شوند . سخن گفتن اشیاء با یکدیگر آغاز شده و آنها هوشمندی خود را گسترش می دهند در سال 2008 تعداد اشیایی که با هم مرتبط بوده اند از جمعیت کره زمین بیشتر بوده است و در سال 2020 به 50 میلیارد ارتباط میان شی خواهد رسید. موسسه تحقیقاتی و پژوهشی IDC اعلام کرده است این تکنولوژی در سال 2012 درآمدی حدود 4/8 تریلیون دلار نصیب شرکتهایی در سراسر جهان کرده است که این فناوری را جدی گرفته بودند.
    ظهور اینترنت، تحولی بزرگ در جهان ایجاد کرد و با توجه به میزان استقبال مردم از آن، فعالان حوزه تکنولوژی و فناوری به فکر استفاده از اینترنت در بخش های مختلف زندگی مردم افتادند. حالا دیگر بیش از یک دهه است که این، تنها انسان ها نیستند که از طریق اینترنت با یکدیگر تعامل دارند بلکه مفاهیم جدیدی شکل گرفته و محصولات هوشمندی به بازار راه پیدا کرده اند که از طریق تکنولوژی اشیا با یکدیگر و همچنین با انسانها ارتباط برقرار می کنند. گتویی می توانند با شما حرف بزنند. یخچالی که سخن می گوید و در صورت تمام شدن هر یک از مواد غذایی به طور خودکار آن را به فروشگاه نزدیک خانه تان سفارش می دهد، ساعتی که به حرف های شما گوش می کند ، ترموستات هایی که عادات شخصی شما را یاد می گیرند، خودروهایی که به شما می گوید نیاز به قطعه ای جدید دارد یا یک اتو که مدتی روشن است و به شما هشدار می دهد تا بتوانید حتی با ریموت کنترل، از راه دور آن را خاموش کنید، هر یک مثال هایی از اینترنت اشیا هستند.
اینترنت اشیا (IOT) به طور کلی اشاره به بسیاری از اشیا و وسایل محیط پیرامون ما از ماشین لباسشویی، یخچال، تلویزیون گرفته تا سیستم های تهویه، روشنایی منازل و اداره ها دارد که به شبکه متصل شده و می توانند توسط اپلیکیشن های موجود در تلفن های هوشمند و تبلت کنترل و مدیریت شوید. اینترنت اشیا برای بسیاری از شرکت های تجاری و فروشگاه ها نیز بسیار موفق عمل کرده و نشان داده است که می توان آینده ای روشن برای تکنولوژی در حوزه تجارت متصور بود. در حال حاضر فروشگاه هایی که از اینترنت اشیا استفاده می کنند نگران تمام شدن محصولاتشان نیستند چون سیستم کنترل هوشمند انبار در هر لحظه از موجودی تمام محصولات مطلع است و حتی کار سفارش را نیز خود انجام می دهد.
ورنون ترنر یکی از مدیران موسسه تحقیقاتی، معتقد است اینترنت اشیا راهکاری تازه در تکنولوژی ارتباطات و اطلاعات (ICT) می باشد که پتانسیلی بالا برای کسب درآمد محسوب می شود. وی میزان استفاده از اینترنت اشیا را در حال حاضر بسیار جزئی می داند و می گوید این درست مانند نوک یک کوه یخی است که هنوز بخش اعظم آن پنهان مانده است و برای آشنایی بیشتر مردم و شرکت ها با این فناوری و ترغیب آنها به استفاده از آن نیازمند زمان بیشتری هستیم ولی آنچه مسلم است آینده، از آن اینترنت اشیا است. به دلیل افزایش توسعه شهرهای هوشمند ، خودروها و خانه های هوشمند، ارتقای زیرساخت های ارتباطی و همچنین استقبال از اینترنت اشیا رو به رشد است ولی این پروژه همچنان در دوران طفولیت قرار دارد و چندین عامل مانع تسریع در پیشرفت آن است تا این رویا به واقعیت نزدیک تر شود. بخشی از این عوامل به نبود استانداردهای لازم، کم بودن نسبی آگاهی از این پروژه و همچنین مزایای حاصل از آن مربوط می شود. با وجود این موانع، موسسه تحقیقاتی آی دی سی در گزارشی تازه که فرصت و بازار رو به رشد اینترنت اشیا را مورد بررسی قرار داده است پیش بینی می کند که تا سال 2020 حدود 212 میلیارد شی در سراسر جهان بر پایه اینترنت اشیا کار خواهند کرد.
اما تنها موسسه آی دی سی نیست که به این موضوع علاقه دارد و محققان به دنبال پیشرفت این تکنولوژی هستند. شرکت سیسکو نیز به عنوان یک گروه نرم افزاری جهانی، بزرگ ترین حامی این تکنولوژی است و به تازگی اعلام کرده است که در 2 تا 3 سال آینده میزان سرمایه گذاری خود در شرکت های نوپا را تا 250 میلیون دلار افزایش می دهد که نسبت به رقم فعلی آن یعنی 100 میلیون دلار، که رقمی بسیار بالاست. شرکت سیسکو همچنین پیش بینی کرده است که تکنولوژی اینترنت اشیا تا سال 2010 حدود 50 میلیارد وسیله را با IP address مشخص به اینترنت متصل می کند هر چند هنوز هم برخی شرکت ها از درک این موضوع ناتوان هستند.
شرکت بزرگی مانند مایکروسافت نیز از این قافله عقب نمانده است و با ایده های خاص خود، تلاش دارد تا اینترنت اشیا را در جهان فراگیرتر کند. ساتیا نادلا مدیر عامل مایکروسافت به تازگی اعلام کرده است که برای کمک به استفاده بیشتر از اطلاعات و اینترنت اشیا در دنیای تجارت و شرکت های تجاری بزرگ و کوچک، 3 ابزار جدید را ارائه کرده است که برای آنالیز و تحلیل حجم فزاینده اطلاعاتی که توسط بشر و ماشین ها تولید می شود می تواند کاربرد داشته باشد. وی در این باره می گوید: بر خلاف کامپیوترهای شخصی، تلفن های هوشمند و تبلت ها، به کار نمی روند بلکه از اطلاعات جمع آوری شده در اینترنت برای نظارت و کنترل بلادرنگ استفاده می کند. حالا 15 سال است که مایکروسافت بر روی پروژه اینترنت اشیا کار می کند و حالا دیگر ما آن را انقلاب نمی دانیم بلکه آن را ادامه و تکامل پروژه های قبلی این شرکت می دانیم.   
در اینترنت اشیاء برقراری ارتباط موثر بین اطلاعات استخراج شده، و هر چیز، از موقعیت مکانی شما تا شبکه های اجتماعی را که در آن ها عضو هستید شامل می شود. این فرایند اساس طرح های بزرگ تر اطلاعاتی است. دانستن این که شما تمام روز را کجا گذرانده اید شاید چندان مهم به نظر نرسد اما با افزودن این اطلاعات که چه افرادی دیگری در همان نقطه حضور دارند و بهره گیری از یک الگوریتم رایانه ای می توان به عنوان مثال تخمین زد که چند درصد احتمال دارد به آنفلولانزا مبتلا شده باشید. به عبارت دیگر یافتن ارتباطات بین تمام این داده ها همان کلیدی است که این داده ها را سودمند می کند. به عبارت دیگر اینترنت اشیاء به زودی جایگزین اینترنت معمولی خواهد شد اما نه این که روشی برای اعلام دستورهایمان، به طور واضح و روشن ارائه کند بلکه انبوه اشیای متصل به اینترنت در اطراف ما با ردیابی دقیق حرکاتمان، به طور خودکار واکنش نشان می دهند. در واقع تعامل ما با رایانه های هوشمند در آینده بیشتر در این خلاصه می شود که به آنها بگوییم چه کارهایی را نباید انجام دهند.
همه این قابلیت ها به نوعی فکر خوانی کاربران است، اول از همه اشیای متصل به اینترنت قادر خواهند بود وضعیت سلامت شما را از نظر وجود بیماری جسمی یا روحی مانند افسردگی کنترل کنند و واکنش نشان دهند و قابل برنامه ریزی هستند. در این حالت وقتی دنیای دیجیتال را تغییر می دهیم به عنوان پاسخی طبیعی به این عمل دنیای فیزیکی ما نیز تغییر خواهد کرد. اما با وجود تمام قابلیت ها و امکانات ظاهری چنین سیستمی با گسترش اینترنت اشیا متاسفانه بیش از پیش با سلطه فناوری در زندگی روزمره خود مواجه خواهیم شد و معلوم نیست چه بر سر حریم شخصی و اطلاعات خصوصی انسان ها خواهد آمد.
منبع :http://er.gilan.ir/

مدیریت و سنجش شبکه های گسترده

با سلام . بنا به درخواست دوستان محترم  جزوه کامل مدیریت و سنجش شبکه های گسترده  که ترم قبل تدریس کرده بودم  در صفحه مرتبط به آن قرار گرفت . در ضمن از آزمایشگاه این درس جزوه ای در اختیار ندارم . موفق باشید